niedziela, 26 października 2014

Żywienie

Heyy <3

Jak pewnie wiecie świnki morskie są roślinożerne. To znaczy, że świnka nie przyjmuje takich produktów jak mięso. Nie możemy śwince podawać wszelakich rodzajów nabiałów. Trzeba również uważać, żeby nasz prosiaczek nie najadł się na wybiegu jakieś folii i też innych szkodliwych rzeczy. Musimy unikać takich sytuacji bo może źle się to skończyć. Raz przytrafiło mi się przy sprzątaniu, że Lucynka zjadła trochę folii. Położyłam bezmyślnie woreczek z siankiem koło klatki, a prosiaczek sobie trochę zjadł, ale zdążyłam szybko jej to odebrać i na szczęście nic się nie stało.

Siano


Siano jest podstawą wyżywienia każdej świnki. Powinno się znajdować w klatce cały dzień i to bez żadnego wyjątku. Siano jest ulubionym posiłkiem mojej świnki i myślę, że Waszych też. Nie musimy sobie żałować co do ilości siana w klatce. Mojej Lusi na okres zimowy robię dużą górę siana i jeszcze w paśniku ma sianko. Świnki uwielbiają zakopywać się w tym. W moim zoologicznym sianko kosztuje 1.80. Ta paczka wystarcza na 1 miesiąc.

Karma

Karma jest również bardzo ważna w wyżywieniu świnki. Ja osobiście stosuję karmę z Vitapola z dodatkiem wit. C.

Warzywa, owoce i zielenina

-jabłko,
-gruszka,
-śliwka,
-truskawka,
-poziomka ,
-czereśnia,
-wiśnia,
-malina,
-jeżyna,
-jagoda,
-borówka,
-arbuz,
-banan,
-kiwi,
-pomarańcza,
-mandarynka,
-marchew,
-pietruszka,
-seler,
-burak,
-ogórek,
-pomidor,
brokuły,
-papryka,
-klafior,
-rzodkiewka,
-natka pietruszki,
-koperek,
-natka marchewki,
-liście rzodkiewki,
-liście kalarepy,
-liście kalafiora,
-liście szpinaka,
-rzeżucha.
I myślę, że to już wszystko :)
Paaa <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz